Budjustering
Sådan fungerer budjustering
Budjustering i Google Ads gør det muligt at justere, om dine annoncer skal vises mere eller mindre hyppigt ud fra, hvor, hvornår og hvordan folk søger. Eksempelvis kan et klik være mere værd for din forretning, hvis det kommer fra en smartphone, fra et bestemt sted eller på et bestemt tidspunkt på dagen. Du angiver budjustering med en procentsats.
Et eksempel på budjustering
Din kampagne klarer sig rigtig godt mellem klokken 12-16 i hverdage, og du vil gerne vise dine annoncer oftere i det tidsrum. Du har et maks. CPC-bud på seks kroner. Hvis du øger dit bud for søgninger i det tidsrum med 20 %, så får du et endeligt bud på 7,20 kroner.
Typer af budjusteringer
I Google Ads findes der forskellige måder, du kan anvende budjusteringer. De forskellige typer er:
- Sted (geografiske områder)
- Annonceplanlægning (tidspunkt på dagen og visse dage)
- Enhed (mobil, tablet og computere)
- Målretningsmetoder (emner, placeringer og andre målretningsmetoder på kampagner der vises på Displaynetværket)
- Indhold på topniveau (indhold, der af Google er vurderet som populært indhold – kun på YouTube og Displaynetværket)
- Interaktioner (justering af opkaldsinteraktionsannoncer)
- Remarketinglister til søgeannoncer (på remarketinglister på søgeannoncer)