Remarketing

Hvad betyder remarketing?

Remarketing er en måde at nå ud til tidligere personer, som har haft en interaktion med dit website eller din mobilapp. Det giver dig mulighed for at eksponere dine annoncer til de samme personer i disse målgrupper, når de søger på Google eller besøger nogle af de websites eller apps, som er en del af Googles Displaynetværk.

Der er mange fordele ved at benytte sig af remarketing, uanset hvad dit mål med din annoncering er.

Fordele ved remarketing

  • Fokuseret annoncering: Opret remarketinglister med henblik på en specifik målrettet annoncering. Vælg for eksempel at oprette en liste med personer, som har lagt noget i indkøbskurven, men ikke har fuldført køb og mind disse brugere om at fuldføre deres køb
  • Stor rækkevidde: Du kan nå ud til personer på dine remarketinglister på tværs af enheder, når de besøger eller bruger nogle af to millioner websites og mobilapps i displaynetværket
  • Veltimet målretning/øjeblikkelig rækkevidde: Vis dine annoncer for de personer, som tidligere har vist interesse for din virksomhed, når de søger et andet sted på nettet – når der er større chance for at de er klar til at købe

Metoder inden for remarketing i Google Ads

I Google Ads findes der forskellige remarketingmetoder, som du kan vælge mellem.

Metoderne er disse:

  • Remarketinglister til søgeannoncer (RLSA): Giver dig mulighed for at vise dine tekstannoncer på søgenetværket til tidligere besøgende, når de foretager opfølgende søgninger på Google, efter de har forladt din hjemmeside
  • Videoremarketing: Giver dig mulighed for at vise dine annoncer til personer som tidligere har interageret med din YouTube-kanal eller videoer, mens de bruger YouTube og benytter videoer, websites og apps på displaynetværket
  • Standardremarketing: Lader dig vise annoncer for dine tidligere besøgende, mens de browser rundt på websites og bruger apps på displaynetværket
  • Remarketing baseret på kundelister (Kundematch): Upload lister med kontaktoplysninger, som dine kunder har givet dig (fx ved tilmelding til nyhedsbrev, kundeklub, konkurrence m.m.), og vis dem dine annoncer, når de er logget ind på Google
  • Dynamisk remarketing: Vis annoncer, der indeholder de produkter eller tjenester, som dine besøgende har set på dit website eller i din app
Tilbage til ordbog