Promoveringsudvidelse

Hvad er promoveringsudvidelse?

Har man en særlig anledning til at give et ekstraordinært tilbud på et produkt eller en ydelse, kan man med fordel anvende en promoveringsudvidelse. Det kan øge klikraten (CTR) og dermed effektiviteten for annoncen, når man fremhæver et særligt tilbud. 

Det smarte ved annonceudvidelsen er, at denne gør det muligt at vælge en anledning for rabatten samt at vælge mellem typen af rabat. Når anledningen er valgt, vælges typen, og der skrives en tekst til udvidelsen (element).

Forestil dig en smykkebutik, som i anledning af Mors Dag ønsker atl promovere et særligt tilbud. Anledningen vælges til Mors Dag, promoveringstypen som rabatprocent, hvor der gives 20%, og elementet udfyldes som “alle halskæder & ure”.

Eksmple på promoveringsudvidelse

Man kan vælge start- og slutdato for, hvornår Google Ads skal vise annonceudvidelsen, men har man et ønske om også at vise, at tilbuddet er tidsbegrænset, kan det ligeledes indtastes. Det kan være en opfordring til handling, da man ellers vil gå glip af tilbuddet.

Illustration af promoveringsudvidelse

 

Tilbage til ordbog