Målgrupper
Hvordan rammer man målgruppen?
Målgrupper kan anvendes på alle kampagnetyper og både på Google Søgenetværk samt displaynetværket. Du kan tilføje målgrupper som observation, hvor du kan byde op eller ned på dine valgte målgrupper, eller du kan tilføje målgrupper som målretning.
Forskellige målgrupper i Google Ads
- Remarketing (tidligere brugere på dit website, din app eller YouTube-kanal)
- Interessebaserede målgrupper (målgrupper baseret på deres interesser og vaner. Kan kun bruges på display- og videokampagner)
- Tilpassede tilknytningsbaserede målgrupper (en kombination af interesser, der angives som søgeordssætninger, webadresser, typer af steder, som målgruppen er interesseret i og apps, som en ideel kunde kunne være interesseret i)
- Livsbegivenheder (nå ud til potentielle kunder, som er på vej til at flytte, er flyttet for nyligt, skal giftes, er for nylig blevet gift osv.)
- Målgrupper i markedet (målgrupper baseret på kunder, som er “i markedet” – dvs. de leder efter produkter og overvejer aktivt at købe et produkt eller en tjeneste, der minder om det du tilbyder)
- Tilsvarende målgrupper (målgrupper som oprettes automatisk af Google vha. maskinlæring. Indeholder personer som har bestemte karakteristika tilfælles med personer på dine eksisterende remarketinglister)
På kampagne- eller annoncegruppeniveau vælger man, hvilken måde man vil målrette på. Vælg mellem “Observation” og Målretning”. Vælger du “Observation”, definerer du din målgruppe via søgeord, emner, placering eller anden målretning. Vælger du “Målretning” målretter du direkte mod personerne på dine målgruppelister.
Tilbage til ordbog