Kampagneindstillinger
Hvad indeholder kampagneindstillinger for Google Ads-kampagner?
Kampagneindstillinger er de grundlæggende indstillinger for Google Ads-kampagner, hvor man opsætter sprog, geografi, budget, visning osv. for kampagnen.
Følgende indstillinger opsættes:
- Log ind på din Google Ads konto
- Klik på “Kampagner” på sidemenuen til venstre
- Klik på plusknappen () og vælg derefter “Ny kampagne”
- Vælg et mål for din kampagne. Hvis ingen af de opsatte mål af Google er relevante for dig, kan du vælge ”Opret kampagne uden vejledning ved hjælp af mål.” Afspejler dette trin ikke det, der vises på din konto, skal du i første omgang vælge en kampagnetype og herefter vælge et mål.
- Vælg kampagnetype
- Markér afkrydsningsfelterne ud fra de måder, hvorpå du vil opnå dit mål ift. (“Websitetrafik”, “Telefonopkald” eller “Appdownloads”. Dette sker under ”Konfigurationsoplysninger”
- Herefter klik på ”Fortsæt”
- Herefter angiver du dine kampagneindstillinger (som er beskrevet herunder)
- Efter du har angivet dine kampagne indstillinger ud fra nedenstående beskrivelse – klikker du på ”Gem og fortsæt”
Generelt
- Kampagnenavn
- Kampagnetype
- Kampagnemål
Geografiske områder og sprog
Netværk og enheder
Budgivning og budget
Avancerede indstillinger
- Planlægning
- Annoncerotation
- Målgrupper
- Eksperiment