Geotargeting
Hvad er geotargeting?
Geotargeting giver mulighed for mere sofistikeret måling og personalisering end før med traditionelle medier. Med spredningen af mobile enheder og efterfølgende bemærkelsesværdige særegenhed, som mobile enheder giver med hensyn til placering, så har geotargeting aldrig været mere central.
Geotargeting bruges til at målrette din hjemmeside og annoncer mod dem, der er lokaliseret i et bestemt land, stat, by eller kommune. Det gør det muligt at vise særligt indhold eller bestemte annoncer til besøgende fra et bestemt område, hvilket er specielt vigtigt med Google Ads og Facebook annoncer.
Sådan bruger du geotargeting i Google Ads
Betalte annoncer er et oplagt sted at anvende geotargering. Her betaler man nemlig hver gang, der bliver klikket på ens annonce. Derfor giver det mening at målrette annoncer til det område, som har størst chance for at konvertere. Med annoncer giver det ikke mening at skyde med spredehagl for at få fat på dem, som du gerne vil ramme. Geotargeting tillader, at du kan bruge nettet til at promovere dine varer eller ydelser til bestemte lande, byer og regioner.
Tilbage til ordbog