Hvorfor skal du anvende Google Display-annoncering?
Med display-annoncering kan du øge kendskabet til dit brand og høste konverteringer med display-remarketing. Inddrag det visuelle i din Google Ads-annoncering.
For kort at forklare Google Ads Display-annoncering kan det perspektiveres til de farverige og kreative reklamer, man ser på S-togsstationer, busstationer, centre etc. Altså plakatreklamer, men hvor det foregår online gennem Googles Displaynetværk. Det er annoncer, du bl.a. ser, når du læser nyheder og ser videoer på YouTube.
Display-annoncering er en kampagnetype, som mange annoncører bevæger sig uden om. Det er en annonceform, som kan bidrage til den digitale markedsføringsstrategi. Alt efter formålet med en display-annonce kan man påvirke brugeren under kunderejsen, øge trafikken til hjemmesiden samt få konverteringer.
Det er ikke alle annoncører, som har erfaret, at display-annoncer medfører konverteringer, men det er alt afhængigt af virksomhedstypen, budskaberne og blikfanget. Endvidere kan display-annoncer hjælpe på brand awareness og nå ud til nye potentielle kunder. Man mødes af utallige display-annoncer, når man surfer på nettet, men det er ikke alle, man bemærker. Det kan blandt andet skyldes, at annoncerne ikke har tilstrækkelig blikfang.
Man mødes af utallige display-annoncer, når man surfer på nettet, men det er ikke alle, man bemærker. Det kan bl.a. skyldes, at annoncerne ikke har tilstrækkelig blikfang. Content og det visuelle aspekt skal vælges med omhu, så billeder og budskaber appellerer til målgruppen. Derigennem kan man få succes med display-annoncering. Display øger desuden muligheden for flere visninger, billigere klik og display-remarketing.
Fordele ved display-annoncer
- Det øger kendskabet til dit brand.
- Du kan med display-annoncer nå ud til din målgruppe, mens de gennemser deres yndlingssider gennem målretningsmuligheder.
- Anvende display i forbindelse med remarketing så du trækker folk tilbage til din hjemmeside og forbliver i top of mind.
- Med billeder giver du dine annoncer mulighed for at fange brugernes opmærksomhed og frembringer dine budskaber.
- Der er rige remarketing muligheder med display-remarketing. Markedsfør dig overfor brugere, som allerede har vist interesse, for nye kunder, kunder som har vist interesse for konkurrenterne og dynamiske annoncer, som viser den besøgende de produkter, som denne har klikket ind på.
- Med målretning øges sandsynligheden for at relevante brugere klikker ind på hjemmesiden.
Google Display målretning
Man skal være skarp i sin målretning, så display-annoncerne eksponeres for din målgruppe. Hvis man målretter forkert, mangelfuldt eller alt for bredt, kan det resultere i dårlig performance. Google har egne anbefalinger til display-annoncer med afsæt i erfaringer fra annoncører. Fordyb dig med din målgruppe og etabler tilpassede målgrupper i Google Ads’ målgruppeadministrator. Med andre ord skal content (kreativer og budskaber) skræddersyes til målgruppen for skabe de bedste forudsætninger for resultater gennem display-annoncering. Det gør sig også gældende for øvrige kampagnetyper, da relevans for målgruppen skal vægtes.
Interesse og hensigt – Man kan målrette sine display-annoncer ved at se på interesser og hensigter. I forhold til interesser og hensigter kan målretningen omfatte interesseområder vedrørende produktet/ydelsen, personer som har besøgt lignende hjemmesider (look-a-like audience), søgt efter samme type produkt/ydelse etc. Fordelen ved at implementere denne type målretning er, at målgruppen allerede har vist interesse, hvorfor sandsynligheden for klik er højere og derigennem en bedre CTR.
Demografi og geografi – Hvis målgruppen for produktet/ydelsen tilbydes til en bestemt gruppe af mennesker, kan man afgrænse demografien ud fra alder, køn og civilstand. Ligeledes kan geografien afgrænses til et bestemt område. En parterapeut med virke i Nordsjælland kan have interesse i at målrette display-annoncerne til køn – kvinder og mænd, civilstand – gift og i et parforhold, alder – 25-34 år, 35-44 år og 45-54 år, geografi – Nordsjælland. På denne måde undgår parterapeuten irrelevante klik på annoncerne. I forlængelse af dette kan man anvende ekskluderinger for at være helt sikker på, at en bruger i fx Jylland ikke ser annoncen.
Display-remarketing – Tilpassede målgrupper kan oprettes for de, der allerede har vist interesse for dit brand eller dine ydelser. For at påminde disse brugere om dit brand kan man målrette annoncen overfor de brugere, som har besøgt din hjemmeside. Derudover kan man implementere custom intent, der er målretning overfor brugere, som har besøgt bestemte sider. Det kan være brugere, som har besøgt konkurrenternes hjemmesider. Med custom intent kan tilpassede målgrupper for specifikke søgeord også oprettes.