Det skal du vide om dine opslag på LinkedIn
Hvis dit mål med LinkedIn er at skabe forretning, er du nødt til både at kende og forstå algoritmen bag.
Hvis dit mål med LinkedIn er at skabe forretning, er du nødt til både at kende og forstå algoritmen bag.
Algoritmen er den kode, der automatiserer, hvordan LinkedIn prioriterer og distribuerer indholdet. OGSÅ det DU producerer.
Når du deler en statusopdatering, går det gennem nogle helt faste trin.
Først og fremmest kontrolleres kvaliteten af dit opslag, hvorvidt det er spam, ligegyldigt eller klar til at komme videre. Vurderes opslaget ok, så kommer det ud til en helt lille del af dit netværk, for at vurdere hvor godt dit opslag performer.
Baseret på likes, kommentarer og delinger, der kommer på dette opslag, bestemmes populariteten af dit indlæg. Jo dårligere performance, desto mindre rækkevidde og omvendt. Er der længerevarende interaktion, kommer du bare længere og længere ud.
Så hvis du ikke føler dine opslag har den gennemslagskraft, de burde have, er det højst sandssynligt, fordi dit netværk enten ikke kender dig, eller ikke er i din målgruppe!
Derfor – hvis dine opslag hverken er relevante eller målrettede, og har du ikke bygget det rigtige netværk – så kommer det ganske enkelt ikke ud over “rampen”, som du har brug for!
Så hvad gør du?
- Bliv skarp på din målgruppe, dem du vil i dialog med.
- Brug evt. ‘Sales Navigator’ til at søge, finde og oprette forbindelse til dem.
- Send målrettede invitationer ud dagligt.
Over tid vil dette sikre, at du opbygger et netværk, der både er målrettet og relevant. Som bonus for dette kommer interaktionen, og dine budskaber længere og længere ud.