YouTube annoncering
Hvad dækker YouTube-annoncering over?
Fordelene ved YouTube-annoncering er, at man som annoncør inden for kort tid kan oprette en annonce gennem Google Ads. Heraf kan man målrette annoncen til sin målgruppe ved at eksponere annoncen, når de færdes på platformen. Med målgruppesegmenteringen kan man sørge for at være mere personlig og fange seernes opmærksomhed med budskaber, der har interesse for dem.
Med YouTube-annoncering er det muligt at vælge typen af kunder, som skal se annoncerne. Det gør man ved at vælge søgeord og demografiske oplysninger som køn og alder.
Alt afhængigt at det mål man søger at indfrie med annonceringen, kan der vælges forskellige annonceformater. Annonceformaterne, som er tilgængelige på YouTube, er:
- Instream-annoncer, man ikke kan springe over
- Instream-annoncer, man kan springe over efter x-antal sekunder
- InFeed-videoannoncer
- Mastheads
- Bumperannoncer
- Responsive displayannoncer