Websitetratik

Hvad betyder det, at marketingmålet er websitetrafik?

Hvis ambitionen med annonceringen på Google Ads er at øge trafikken til hjemmesiden, kan marketingmålet vælges som websitetrafik. Google vil ud fra den skræddersyede annonce med mål og kampagneindstillingerne sørge for at vise annoncerne til brugere, der har interesse i at besøge din hjemmeside. Når dette mål er valgt til kampagnen, vælger man den eller de konverteringsmål, som man har oprettet, således at brugeren kan udføre en handling på hjemmesiden.

Hvis websitetrafik er valgt, kan man, når data er indsamlet, evaluere nøgletal som klik, klikrate (CTR) og klikfrekvens. Disse metrics giver en indikation af, hvor overbevisende og interesseskabende annonceteksterne (overskrifter og beskrivelser) har været. Ud fra konverteringsmålene og øvrige metrics kan man afgøre, om en annonce har performet godt, og om den er resultatgivende Jf. Google vil en CTR på 1 procent eller derover anses som værende god, men dette skal opvejes mod de øvrige metrics, således at man kan træffe de rette valg for optimeringen af annoncerne. 

 

Tilbage til ordbog