Sporing

Hvad er sporing i Google Ads?

Med sporing i Google Ads kan du fx spore hvilke klik, som stammer fra mobilenheder, eller hvor stor en del af din trafik der kommer fra Google Søgenetværket i forhold til Google Displaynetværket. Disse informationer kan du få adgang til ved at konfigurere sporing under “Valgmuligheder for webadresser”

Sådan fungerer sporing

  • Klikker en bruger på en af dine annoncer, hvor sporingsskabelonen er angivet samt, at Parallel Tracking er aktiveret, vil brugeren ledes hen til den endelige webadresse. Samtidigt vil webadressen for sporingsskabelonen blive indlæst i baggrunden
  • Klikker en bruger på en annonce, hvor sporingsskabelonen er angivet, mens Parallel Tracking er deaktiveret, vil brugeren blive ledt hen til webadressen for sporingsskabelonen. Herefter omdirigeres til en mellemliggende sporingsserver, før brugeren dirigeres hen til den endelige webadresse
  • Klikker en bruger på en annonce, hvor sporingsskabelonen ikke er angivet, vil brugeren blive ledt hen til den endelige webadresse
Tilbage til ordbog