Søgevolumen

Hvad siger søgevolumen noget om?

En metric i søgeordsplanlægningen som viser det gennemsnitlige antal månedlige søgninger, der er på et givent søgeord, som man vil anvende i sin målretning. Søgevolumen er også baseret på tilsvarende/relevante varianter af det søgeord, som er angivet. 

Ud fra denne metric kan man se, hvor attraktivt et søgeord er, samt om man skal fokusere på søgeordet ved også at medtage konkurrencen og buddene for at ligge øverst i sin betragtning. Søgeord med høj søgevolumen og høj konkurrence har oftest dyre klikpriser, hvorfor man kan vælge at fokusere på longtail søgeord, såfremt det giver mening.  

Søgeordsvolumen viser også en graf for året, som man kan tage med i sin betragtning, hvis produktet/ydelsen er sæsonbetonet. Ud fra denne data kan man gøre sig overvejelser om, hvornår man skal fokusere på søgeordet. Perioder der viser et peak i grafen, kan give en indikation på, hvornår konkurrencen og klikpriserne er høje. 

Tilbage til ordbog