Søgeord
Hvad er et søgeord?
Et søgeord er et ord eller sætning som en virksomhed og annoncør gerne vil findes på, på internettet og typisk via den foretrukne søgemaskine Google. En virksomhed, som vil gøre brug af søgemaskine optimering til organisk rangering, vil udvælge søgeord, der omfatter produkter/ydelser, som denne tilbyder. Ved at optimere en landingsside til et søgeord, kan man opnå højere rangering på Google. Annoncøren som anvender Google Ads ved eller regner med at blive fundet på det pågældende søgeord, når denne har optimeret annoncer til formålet. Hvis det er en ydelse som kontorrengøring, vil annoncøren målrette annoncen til søgeordet og vælge den relevante landingsside, som brugeren, der klikker på annonce, kan udføre en handling på – fx udfylde en kontaktformular. Med den øgede trafik forventes også et afkast, som er en ønsket handling fra den besøgende.
I Google Ads findes søgeord gennem søgeordsplanlæggeren, og der findes en lang række værktøjer online, som også kan hjælpe dig med at finde det rette søgeord, som du enten vil optimere din landingsside til eller i forhold til din annoncering.
Når du opretter din første kampagne, vil du automatisk komme igennem oprettelse af første annoncetekst og de dertilhørende søgeord. Klik på linkene, hvis du vil have inspiration til søgeord vha. disse værktøjer søgeindsigt. og søgetermer eller andre værktøjer, der kan give søgeordsidéer.
Tilbage til ordbog