Search Engine Advertising (søgemaskineannoncering)
Hvad er Search Engine Advertising?
Begrebet Search Engine Advertising – eller søgemaskineannoncering – er den engelske betegnelse for annoncering i søgemaskiner. Og har man først sagt søgemaskineannoncering, må man også sige Google. Google er ubetinget den største og mest anvendte søgemaskine, når det kommer til annoncering i søgemaskiner og har med Google Ads skabt den mest anvendte platform til Search Engine Advertising.
Som virksomhed handler det mere end nogensinde før om at være synlig på internettet. Konkurrencen intensiveres til stadighed, og da synlighed er lig med kunder, er det praktisk talt umuligt ikke at betragte søgemaskineannoncering som et væsentligt element i jeres markedsføringsstrategi. Det kan sammenlignes med en fysisk butiks beliggenhed – ville du helst være beliggende på Strøget eller i en lille sidegade, hvor meget få mennesker kommer forbi? Svaret er lige til; det handler om synlighed – at være hvor kunderne er – og netop derfor er Search Engine Advertising interessant for alle type virksomheder – store som små.
Hvorfor søgemaskineannoncering?
Annoncering i søgemaskiner har den helt unikke fordel, at annoncøren præsenterer forbrugeren for sit budskab, i det sekund forbrugeren er interesseret i jeres produkter eller serviceydelser. Behovet ho forbrugeren er skabt på forhånd, og du træder til med din annonce, når behovet skal efterkommes.
Med søgemaskineannoncering er der øget sandsynlighed for, at man rammer forbrugeren i det helt rette øjeblik i købsprocessen: Når de er parat til at gøre et køb. Hvis ikke din virksomhed er eksponeret på eksempelvis Google i det øjeblik, hvordan skal forbrugeren så vælge jer frem for jeres konkurrenter? Search Engine Advertising er løsningen på dette.
Tilbage til ordbog