Placeringsekskludering

Hvad er placeringsekskludering i Google Ads?

Med placeringsekskludering kan du ekskludere bestemte placeringer på Google Displaynetværket, på samme måde som du kan målrette mod bestemte placeringer. Det kan være relevant at eksludere placeringer, som ikke matcher dit brand samt placeringer, hvor dine annoncer bliver vist, men ikke er effektive.

Sådan ekskluderer du placeringer

Du kan ekskludere placeringer fra bestemte annoncegrupper og kampagner via siden “Placeringer”.

  1. Log ind på din Google Ads-konto
  2. Vælg “Placeringer” fra en venstre sidemenu
  3. Klik på fanen “Ekskluderinger” i menubjælken ovenfor
  4. Klik på blyantikonet
  5. Vælg, om du vil ekskludere placeringer på kampagne-, annoncegruppe- eller kontoniveau.
  6. Vælg en af følgende muligheder:
    • Søg efter et ord, en sætning, en webadresse eller et video-id, som du vil ekskludere
    • Klik på “Angiv flere placeringer”, og angiv de webadresser, som du vil ekskludere
    • Vælg “Brug liste med placeringsekskluderinger”, og vælg din liste
    • Gå ind under fanen “Hvor annoncer blev vist” og markér de placeringer, som du vil eksludere
  7. Klik på “Gem”, når du har angivet ekskluderingerne.
Tilbage til ordbog