Organisering af din Google Ads-konto
Hvordan organiserer jeg min Google Ads konto?
Organisering af din konto, herunder opdeling af annoncegrupper, er både nødvendig for dit eget overblik, men også for at Google kan forstå din annoncering. Din Google Ads-konto har følgende struktur bestående af konto, kampagner, annoncegrupper med annoncer og søgeord:
Læs mere her.
For at opnå en god struktur, er det vigtigt, at du har foretaget den rette opdeling af dine søgeord i de rette annoncegrupper
Opdeling af søgeord i annoncegrupper
Det er altid godt at hente inspiration fra din hjemmeside, når du skal tematisere dine søgeord i de rette annoncegrupper. På hjemmesiden har du typisk allerede den rette struktur, og bruger du den som rettesnor, bliver det også letter at finde de rette landingssider til dine annoncer. Organiser dine annoncegrupper bedst muligt fra starten. Når du reorganiserer din konto senere, mister du den opbyggede styrke og historik, som du har opbygget. Dette kan påvirke effektiviteten af dine annoncer.
Opdeling af annoncegrupper kan være en af måderne at optimere på efterfølgende. Og man skal naturligvis ikke afholde sig fra at foretage ændringer, hvis der er fordele ved dette. Opdeling af en annoncegruppe kan gøre de to nye mere målrettede, give mulighed for mere målrettede annoncer og give bedre kvalitetsresultater til søgeordene.
Tilbage til ordbog