LinkedIn Insight Tag
Hvad er LinkedIn Insight Tag?
LinkedIn Insight Tag er et sporingsscript fra LinkedIn, som indsættes på din hjemmeside for at måle konverteringer, opbygge målgrupper og få dybere indsigt i, hvem dine besøgende er. Det fungerer på samme måde som Facebook Pixel og Google Tag, men er specifikt udviklet til B2B-markedsføring og annoncering via LinkedIn Ads.
Når Insight Tag er installeret, giver det mulighed for at:
- Måle konverteringer, såsom tilmeldinger, downloads og køb, direkte fra LinkedIn-annoncer
- Opbygge retargeting-målgrupper baseret på brugeres adfærd på din hjemmeside
- Oprette lookalike-målgrupper med lignende professionelle profiler
- Få detaljeret demografisk data, herunder jobtitel, branche, virksomhedsnavn og funktion (baseret på LinkedIn-profiler)
LinkedIn Insight Tag fungerer ved at placere en cookie i brugerens browser og matche adfærden med LinkedIn-data, så du kan analysere, hvordan professionelle segmenter interagerer med dit website. Data vises i LinkedIn Campaign Manager og kan bruges til at optimere kampagner og målretning.
LinkedIn Insight Tag kan nemt installeres manuelt ved at indsætte koden i dit websites <head>, eller via integrationsværktøjer som Google Tag Manager. Efter installation begynder tagget automatisk at samle data og muliggøre mere præcis og datadrevet annoncering.
Tilbage til ordbog