Lavt kvalitetsresultat
Hvad er et lavt kvalitetsresultat i Google Ads?
Et kvalitetsresultat består af flere andre komponenter udover klikrate (CTR). Derfor kan et søgeord med en høj CTR have et lavt kvalitetsresultat. Her har vi opstillet de mest almindelige årsager:
Dårlig landingssideoplevelse: Kvaliteten af din landingsside påvirker også dit kvalitetsresultat. Se, om dit søgeord har en dårlig landingssideoplevelse ved at udføre søgeordsdiagnose. Du bør arbejde med de ord, der har dårlig landingssideoplevelse ved at forbedre landingssiden eller ændre den til en mere relevant landingside. Oftest kan en landingsside, der er oprettet alene til annonceringsformålet performe bedre – særligt hvis det er en kampagneside. Dit kvalitetsresultat forbedres, så det afspejler enhver større ændring, du foretager på din landingsside.
Mangel på relevans: Lav relevans af dit søgeord for annoncerne i din annoncegruppe. Dette påvirker kvalitetsresultatet, så du bør sørge for, at dine annoncer er stramt tematiseret og relevante. Når du opretter eller optimerer annoncer, så er det vigtigt, at der er en rød tråd mellem brugernes søgeintention, og de budskaber som du formidler. Sørg for at øge relevansen gennem de overskrifter og beskrivelser du anvender, og hvis der er mulighed for at anvende det eksakte søgeord i begge typer af nævnte annoncetekster så udnyt dette. Foretag en søgning på Google på et selvvalgt søgeord, hvis en annoncør matcher dette, vil søgeordet markeres med fed skrift, og det gør det mere iøjnefaldende.
Lav forventet CTR: Optimeringen af denne kan for mange være mere tricky, da landingssideoplevelsen og annoncerelevansen mere eller mindre er i dine hænder. De er mere håndgribelige end CTR, da denne afspejler sig meget i brugeradfærden, men hvordan kan du så påvirke brugerne og øge din klikrate? For at øge den forventede CTR anbefales det, at du anvender annonceudvidelser, da disse jf. Google kan øge CTR med ca. 15%. Sørg for at gøre dine udvidelser relevante for din målgruppe, og ved at have flere annonceudvidelser kan du fylde mere på søgeresultaterne end dine konkurrenter.
Ovenfornævnte tre metrics udgør tilsammen dit kvalitetsresultat (quality Score), som du kan optimerer på. Ved at øge QS for dine søgeord, kan du forbedre dine konkurrencemæssige metrics, der giver dig højere placeringer og billigere klikpriser (CPC).
Tilbage til ordbog