Konverteringsfrekvens
Hvad betyder konverteringsfrekvens?
Der findes forskellige former for konverteringer alt efter, hvornår og hvor mange gange der bliver konverteret efter et klik på dine annoncer. Herunder kan du se forskellene mellem de to typer konvertering, som du kan se i statistikkerne og i dine rapporter under “Konverteringsfrekvens”, der er antallet af konverteringer i forhold til klik, hvilket ofte vil være lig Salg pr. klik:
Konvertering (en pr. klik)
Her er det kun én konvertering pr. klik der tæller. Når en bruger har klikket på en Ads-annonce, så tæller det kun for en handlingen lige meget, hvor mange konverteringer kunden foretager i løbet af 30 dage efter det ene klik på annoncen. Google Ads gemmer altså en cookie hos kunden for at spore hans adfærd. Denne konverteringstype er nyttig, når man vil måle konverteringer, der kun bør tælle én gang pr. kunde – fx kundeemner eller tilmeldinger.
Konverteringer (mange pr. klik)
Her kan man tælle flere konverteringer for hvert klik en kunde foretager på en annonce. Denne konverteringstype er nyttig til måling af konverteringer, som har værdi, hver gang der konverteres – fx onlinekøb i webshop. Konverteringer (mange pr. klik) giver derved et bedre billede af konverteringsfrekvensen, og hvad én konvertering koster, når flere konverteringer fra samme kunder har værdi.
Hvis du vil arbejde aktivt med konverteringer, hvilket vi anbefaler, så kan du læse mere om det, konverteringssporing samt Konverteringsoptimering.
Tilbage til ordbog