Justering af klikpris
Hvordan justere man klikpriserne på Google Ads-kampagner?
En vigtig del af optimeringen af en Google Ads-kampagne er “justering af klikpriser”, så de matcher de opstillede må og giver en lønsom annoncering.
For lave bud gør, at annoncerne ikke vises på første side eller bare for lavt på første side. Da de fleste klikker på topannoncerne, har det stor konsekvens for din CTR, at være placeret lavere, da de få klik, som du sandsynligvis vil få holdt op mod dine visninger, vil give en lav CTR. Har man et begrænset budget på nogle konkurrenceprægede søgeord med meget trafik, så kan det til gengæld godt betale sig at være placeret længere nede på søgeresultatslisten, hvor klikpriserne er lavere (ligesom trafikken også er mindre).
Under Kampagner -> Søgeord (evt. under Annoncegruppe) finder man alle søgeordene på en liste, og man kan klikke på prisen under kolonnen “Standard maks. CPC” for at justere klikprisen pr. søgeord. Ønsker man at justere klikpriserne generelt for en hel annoncegruppe, kan det gøres på oversigtsiden for annoncegrupper under denne fane.
Tilbage til ordbog