Google Possum
Hvad er Google Possum?
Google har for vane at navngive deres opdateringer efter dyr – i denne omgang har vi fået et pungrotte. Søgealgoritmen har til formål at vise en forretnings relevante oplysninger i de mobile søgeresultater og på Google Maps. Derfor har det siden algoritmens opdatering været vigtigere end før at få styr på virksomhedens lokale søgeordsoptimering.
Det første skridt er at få oprettet en Google My Business-konto. Den giver mulighed for at fodre Google med oplysninger om firmanavn, adresse, åbningstider og telefonnummer. Derudover er der også mulighed for at tilføje billeder af virksomheden eller kerneprodukter. Det giver Google bedre forudsætninger for at vise virksomheden i søgninger, der kan være relevante for folk, der søger efter en lignende virksomhed.
“skobutik nær mig”
Pungrotten har til formål at levere bedre lokale søgninger, så brugere af Google Maps får bedre søgeoplevelse, når de søger på lokale butikker eller forretninger, der ligger i nærheden af lokationen, hvor han eller hun befinder sig eller søger efter på Google Maps.
Det betyder, at det er muligt at søge “dagligvarebutik nær mig” på Google, hvorefter Google Maps vil vise den mest relevante butik inden for lokaltionen, hvor der er blevet søgt.
Derudover er søgningen blevet mere konkret, hvilket betyder, at selv den mindste ændring i ens position på søgetidspunktet ændrer søgeresultaterne. Det betyder, at i stedet for at vise alle flere butikker liggende tæt på hinanden, viser Google kun den i forhold til den søgendes position.
Tilbage til ordbog