Google Ads optimering
Hvad er Google Ads optimering?
Da afkastet på dine Google Ads kampagner indirekte styres af den uundgåelige dynamik, forbrugerne hele tiden skaber, er det utrolig vigtigt, at man løbende laver optimering af sine Google Ads kampagner. Konkurrencesituation og søgeordsintensitet ændrer sig over tid, og hvad der virkede i går, virker måske ikke på samme måde i dag.
Google Ads fungerer på samme måde som en auktion – en auktion på søgeord. Man vælger søgeordene og sætter en klikpris CPC på dem, og så er man i gang. Herefter bestemmes placering af annoncen ud fra konkurrencen på de respektive søgeord, og hvem der har sat den mest lukrative klikpris. Disse er i evig forandring, hvorfor Google Ads optimering er en nødvendighed.
Hvorfor Google Ads optimering?
Der er mange gode grunde til at Google Ads optimering er nødvendigt for at få et optimalt afkast af virksomhedens Google Ads budget. Konkurrenter kan melde deres ankomst på de søgeord, du har valgt, eller efterspørgslen på netop jeres produkter kan være påvirket af sæson eller noget helt tredje.
Det er altafgørende for din målsætning, at Google Ads kampagnen løbende bliver udsat for optimering for at sikre gode konverteringspriser og kvalitetsresultater på søgeordene, hvorfor man også konstant bør holde øje med negative/ekskluderede søgeord. Derudover er det vigtigt, at man tester på forskellige annoncer, så I hele tiden får den mest relevante trafik til jeres side.
Tilbage til ordbog