Google Ads-eksamen og -certificeringer
Hvad er en Google-eksamen?
Der findes en række Google-eksamener, men i denne artikel berører vi eksamener ift. Google Ads og Google Analytics og dermed de certificeringer, man opnår.
Inden for Google Ads og Google Analytics findes følgende 6 eksamener:
- Google Ads Fundamentals Exam
- Google Ads Search Exam
- Google Ads Display Exam
- Google Ads Mobile Exam
- Shopping Ads Exam
- Google Analytics Individuel Qulification Exam
Består du Fundamentals-eksamen, kan du kalde dig selv Adwords Qualified Individual, og består du Fundamentals-eksamen og en af de øvrige, kan du kalde dig Adwords Certified Individual. Du kan også læse mere om AdWords Certified Company.
Der er forskellige krav til besvarelsesprocenter for de forskellige eksamener. Forbered dig godt, før du tager eksamenerne, men vær heller ikke bange for at prøve testen første gang. Man lærer en masse af at prøve testen og kender derved formatet. Testen er en multiple choice, hvor du ikke vil kunne vende tilbage til tidligere spørgsmål, så snart du har svaret på ét – og der vil ofte være to til tre rigtige svar, hvor man skal vælge det mest korrekte. Derfor er det vigtigt at bruge tid på at læse spørgsmålene grundigt og forstå dem. Det er ligeledes vigtigt, at du disponerer din tid korrekt.
Tilbage til ordbog