Geografiske indstillinger

Sådan opsættes geografiske indstillinger i Google Ads

Geografiske indstillinger opsættes på kampagneniveau. Gå ned til emnet “Geografiske områder” og under “Mål” tilvælges de områder, som du ønsker at få vist din annonce i, ved at klikke på den blå blyant i venstre hjørne og dernæst skrive det ønskede område og trykke på det. Når du har valgt alle de ønskede områder , trykker du “Gem”. Du kan også udelukke områder fra listen. Du kan vælge en gruppe af lande, et land, en region, en by eller en radius, som du vil målrette din annoncering mod.

Skal det være et endnu mere specifikt område, kan du målrette mod en ønsket radius ved at vælge “Radius” oppe i højre hjørne.

Vær opmærksom på, at når du anvender specifik målretning via radius, kan du ikke være 100 % sikker på, at du rammer alle inden for den givende radius, eller at du rammer folk uden for, da det er umuligt adskille bruger pr. IP-adressen fuldstændigt.

 

Tilbage til ordbog