Bud for visning øverst på siden (højeste interval)
Søgeordsplanlæggeren giver et overblik over, hvad en annoncører maksimalt har betalt for et klik i den valgte periode for at ligge øverst på siden i Googles søgeresultater. Auktionen går i gang, så snart en bruger foretager en søgning, hvor flere faktorer spiller en rolle (fx kvalitetsscoren) i den klikpris, som annoncøren betaler, når denne ligger i øverst på siden og får et klik på annoncen.
Værdien, som angives i søgeordsplanlæggeren for bud for visning øverst på siden (højeste interval), giver et indblik i, hvad man som annoncør kan regne med at betale for et klik for at ligge over de organiske søgeresultater, men der er som nævnt flere faktorer i spil.
En anden metric er buddet for øverst på siden med laveste interval. Klikprisen (CPC) afhænger af konkurrencen på søgeordet, hvorfor CPC’en kan variere alt efter, hvor mange aktører, der konkurrerer om at ligge øverst på det givne søgeord.