Auktionsindsigt

Hvad er en auktionsindsigt i Google Ads?

Rapporten “Auktionsindsigt”  tillader dig at sammenligne din effektivitet med den effektivitet, som andre annoncører, der deltager i samme auktioner som dig, har opnået. Auktionsindsigt er tilgængelig for shopping- og søgekampagner.

Statistikker

På søgekampagner indeholder indsigten seks statistikker, hvor den på shopping-kampagner kun indeholder tre. Statistikkerne er:

Gennemsnitlig position (kun søgekampagner)

Giver et hurtigt overblik over hvor dine annoncer rangerer i forhold til dine konkurrenter, som deltager i de samme auktioner som dig.

Eksponeringsandel

Giver et overblik over det antal af eksponeringer du har modtaget, divideret med det estimerede antal af eksponeringer, som du var kvalificeret til at få samt en oversigt over de andre annoncørers eksponeringsandel.

Overlapningsfrekvens

Viser dig hvor ofte en anden annoncør i de samme auktioner fik en eksponering, når din annonce også fik en eksponering. Hvis der for eksempel står 70% i kolonnen overlapningsfrekvens for en af de andre annoncører, så betyder det at 7 ud af 10 gange, hvor din annonce blev vist, blev der også vist en annonce fra den anden annoncør.

Frekvens for højere position (kun søgekampagner)

Denne statistik viser hvor ofte en anden annoncørs annonce blev vist på en højere position end din, når begge jeres annoncer blev vist samtidigt. Hvis der står 10% i denne kolonne for en af de andre annoncører, så betyder det, at den anden annoncørs annonce blev vist på en højere position end din annonce 10 ud af 100 gange, når jeres annoncer blev vist på samme tid.

Frekvens for visning øverst på siden (kun søgekampagner)

Angiver hvor ofte din annonce og de andre annoncørers annoncer blev vist øverst på siden (over de organiske søgeresultater).

Udkonkurreringsandel

Viser den procentdel, som angiver hvor mange gange din annonce rangerede højere i auktionen end en anden annoncørs annoncer, plus det antal gange din annonce blev vist, uden at den anden annoncørs annonce blev vist, divideret med det samlede antal af auktioner, du har deltaget i.

Du finder rapporten ved at klikke på sidemenuen for enten Kampagner, Annoncegrupper eller Søgeord (alt efter hvilke oplysninger du vil se). Marker derefter den kampagne, annoncegrupper eller de søgeord, som du vil analysere. Klik på “Auktionsindsigt”, og rapporten vil vises.

Tilbage til ordbog