Google Ads-rapport automatisering
Hvad er Google Ads-rapport automatisering?
En af de mest unikke ting ved Google Ads er netop rapportfunktionen.
Du kan få et overblik over:
- hvor mange gange dine søgeord er blevet vist
- hvor mange der har klikket på dine søgeord
- hvad CTR er på de enkelte søgeord
- hvilke dage, der har flere / færre kliks end andre
- hvor dine Google Ads displayannoncer er blevet vist
- hvilke søgeordskombinationer har udløst dine annoncer
- og meget mere
Du kan genere en rapport ved at:
- logge ind på din Ads-konto
- klik på fanen “rapporter”
- vælg rapporter
- Vælg en foruddefineret rapport eller klik på “tilpasset” for at oprette en tilpasset rapport
Vores anbefaling
Lav en rapport, som bliver sendt til dig hver mandag automatisk fra Google Ads.
Rapporten skal helst indeholde følgende:
- Rapporttype: placerings- /søgeordseffektivitet
- Indstillinger: sidste syv dage
- Avancerede indstillinger (Tilføj eller fjern kolonner ) – kampagne, annoncegruppe, søgeord, søgeordsstatus, kvalitetsresultat, visninger, klik, CTR, gennemsnitlig CPC, pris, gennemsnitlig position, konverteringer og konverteringsrate
- Skabeloner, planlægning og e-mail – -navngiv din rapport, gem den som en ny rapportskabelon og planlæg den til at køre automatisk hver mandag.
- E-mail: indtast din email adresse og vælg rapport vedhæftet som “.csv” ( til Excel )
- Opret rapport
Google Ads vil derefter sende dig en rapport med det samme samt en rapport hver mandag til din e-mail.
Tilbage til ordbog