Udvidelse med undersidelinks
Hvad betyder udvidelse af undersidelinks?
Tilføjelse af undersidelinks er essentielt i søgeannoncerne, da det giver muligheden for at “fylde” mere på søgeresultaterne samt at det eksponerer brugeren for bestemte landingssider på ens hjemmeside. Hvis man er en servicevirksomhed med flere ydelsesområder kan man med fordel anvende denne annonceudvidelse til også at vise øvrige ydelser.
Det smarte ved undersidelinks er at de kan oprettes på flere niveauer (konto, kampagne og annoncegruppe), og at hvert link har en linktekst, der kan opfordre brugeren til handling (CTA). Servicevirksomheden, som yder rengøring af lager, kontor, flytterengøring etc., kan derfor linke til flere kategorier, som kan være i brugerens interesse, når denne søger efter rengøringshjælp på Google.
Med undersidelinks kan annoncernes effektivitet øges, og det er med til at “skubbe” konkurrenterne ned, da man selv “fylder” på resultatsiden, når udvidelsen vises i forbindelse med en søgning. De annoncer, som bliver vist på computer, kan få vist op til seks undersidelinks, og på mobil kan der forekomme op til otte undersidelinks.
Tilbage til ordbog