Mål-CPA

Hvad betyder mål-CPA?

Mål-CPA (målpris pr. anskaffelse) er den pris, du maksimalt vil betale pr. konvertering. Du kan bruge budgivning baseret på mål-CPA, som er en automatisk budstrategi, som har til formål at opnå så mange konverteringer som muligt inden for den fastsatte målpris pr. anskaffelse (CPA). Er dit primære mål med din Google Ads-annoncering at opnå konverteringer (som for eksempel salg, tilmeldinger eller telefonopkald), så kan brugen af mål-CPA hjælpe med at opnå det mål.

For at budstrategien kan fungere effektivt, skal du minimum have 15 konverteringer inden for de sidste 30 dage.

Med mål-CPA bruges dine data fra din konverteringssporing til at undgå urentable klik og få flere konverteringer til en lavere pris. Ud fra din kampagnes konverteringshistorik finder budgivning baseret på mål-CPA automatisk den optimale pris pr. klik (CPC) for din annonce, hver gang den er kvalificeret til at blive vist. Der angives højere CPC-bud for de mere værdifulde klik og lavere CPC-bud for mindre værdifulde klik.

 

Tilbage til ordbog