Kampagnekode
Hvad er en Google Ads kampagnekode?
Kampagnekoderne kaldes for kuponer og er en pengemæssig kredit, som sættes ind på din konto, når den opfylder alle de nødvendige kriterier. Google eller deres partnere tilbyder lejlighedsvist salgsfremmende koder for at opfordre nye annoncører til at prøve Google Ads.
- De fleste af koderne skal anvendes inden for 14 dage, efter den dato, hvor oprettelsen af Google Ads-kontoen fandt sted
- Google accepterer eller erstatter ikke kampagnekoder som er udløbet
- Koderne kan benyttes på forskellige måder ift. forskellige betalingsindstillinger, f.eks. automatiske eller manuelle betalinger
- For at du kan benytte koderne, skal de konto opfylde en række kriterier. Disse vilkår og betingelser for hvert tilbud afhænger af de enkelte promoveringer, så sørg for at tjekke oplysningerne i reklamematerialet
Brug dine kampagnekoder
Bliv klogere på, hvordan du bruger dine kampagnekoder/kuponer
Før du begynder
- Angiv betalingsmetode
- Vil du benytte månedlig fakturering, skal denne indstilling konfiguereres inden du indtaster din kode. Hvis ikke dette bliver gjort, vil tilbuddet være ugyldigt, beløbet går tabt når du skifter fakturering.
Hvor skal kampagnekoden indtastes?
- Log ind på din Google Ads-konto
- Klik på tandhjulsikonet (), herefter vælg “Fakturering og betalinger”
- Klik på “Indstillinger” i menuen til venstre
- Rul ned i bunden af siden, og klik herefter på “Administrer kampagnekoder”
- Indtast din kampagnekode
- Klik på “Gem”
Tjek din status
Vil du gerne se, hvor tæt på du er at have optjent din kredit, skal du gå til siden “Administration af kampagnekoder” på din konto. Den vil blive opdateret med nogle timers mellemrum. Du kan hurtigt se din status samt statussen for en kredit. Derudover kan du se indløste eller udløbet promoveringer.
Vejledning
- Log ind på din Google Ads-konto
- Klik på tandhjulsikonet () og vælg “Fakturering og betalinger”
- Klik på “Indstillinger” i menuen til venstre
- Rul ned i bunden af siden, klik herefter på “Administrer kampagnekoder”
- På kortet “Aktive promoveringer” kan du se status for aktuelle koder
- Dine indløste eller udløbne kampagner findes på kortet “Afsluttede promovering”
Tilbage til ordbog