Google Ads Partner
Hvad er en Google Ads Partner?
En Google Ads Partner er tidligere kendt som Google Ads Qualified Company, og det er en titel, som virksomheder kan få gennem certificering i Google Ads. Bureauer med Google Partner-certifikat er bureauer, som har gennemgået et forløb med træning i Google Ads. Når forløbet er fuldført og certificerings-eksamen bestået, så er bureauet et skridt tættere på at få titlen som Google Ads-partner.
Det er ikke alene nok at få certificeringen i Google Ads – i så fald vil der være tale om individuel Google Ads-certificering. For at opnå titlen skal bureauet opfylde flere kriterier, som stilles at Google, før man kan kalde sig et Google Ads-certificeret bureau.
Hvis man vil opnå denne hæder som Google Ads Partner, skal følgende kriterier opfyldes:
- Acceptering af retningslinjerne for Google Ads
- Der skal være mindst to personer i bureauet, som er individuelt certificerede hos Google
- Man skal have administreret mindst en Google Ads-konto i 90 dage
- Man skal have administreret et budget på minimum $100.000 de seneste 90 dage.
For at få denne individuelle Google Ads-certificering, skal man tage certificeringen i Google Skillshop. Her er det muligt at tage nogle del-kurser fra Google, så man kan forberede sig på den endelige certificering. Man har 75 minutter til at fuldføre certificerings-eksamen, og man skal svare rigtigt på mindst 80% af spørgsmålene. Hvis ikke man består, så skal der gå mindst 24 timer før, man igen kan tage certificeringen.
Vores anbefaling
Hvis du søger et Google Ads-bureau, som er Google Ads Partner, så er det en god idé at se efter Google Ads Partner-logoet på hjemmesiden. Hvis bureauet er certificeret, så vil det indikere, at man er seriøs, erfaren og professionel, når det kommer til Google Ads.
Tilbage til ordbog