Event tracking
Hvad er Event tracking?
Event tracking, også betegnet hændelsessporing på dansk, er en måde at spore de hændelser, som brugeren udfører på hjemmesiden. Event tracking findes og behandles i Google Analytics.
I den nyeste version af Google Analytics (Global Site Tag) sender Google Analytics automatisk en hændelse afsted uden yderligere tilføjelse af kode.
Du finder dine hændelser ved at gå ind i rapporten “Adfærd”, vælge “Hændelser” og derefter “Vigtigste hændelser”.
Herinde finder du de hændelser, som brugerne har udført på din hjemmeside. Eksempler på hændelser kan være:
- Tilføjet vare til kurv
- Tilføjet til ønskeseddel
- Køb
- Klik på telefonnummer
- Klik på e-mail
- Fjerne vare fra kurv
Default hændelseskategori og handling ved hændelse kan du bruge til at opsætte konverterings-mål, som du kan hente ind i Google Ads eller blot analysere dataen direkte i Google Analytics. Det kunne for eksempel være, at du gerne vil vide, hvor mange af dine brugere der forlader kurven, og hvor mange der gennemfører et køb og sammenligne disse tal med hinanden for at evaluere din check-out-process.
Tilbage til ordbog