Eksponeringsandel på displaynetværket

Hvad er eksponeringsandel på ens displaynetværk?

Eksponeringsandelen på displaynetværket er en metric, som også kaldes for visningsandelen. Denne metric giver dig en indsigt i, hvor mange eksponeringer dine annoncer har opnået inden for et døgn. Måden, hvorpå resultatet beregnes, er det reelle antal visninger divideret med det estimerede antal visninger, som din annonce har været kvalificeret til at opnå. Hvis du eksempelvis får vist en eksponeringsandel på 78,80%, så har din annonce potentielt haft mulighed for at blive vist yderligere 21,20%.

Det er de færreste annoncer, som opnår 100%, og det er der god grund til. Det skyldes, at der eksponeringsandelen er påvirket af flere faktorer, der samlet set har en effekt på det resultat, din annonce opnår. Faktorerne, som har en indvirkning i eksponeringsandelen, er bl.a. dit budget. Hvis budgettet hurtigt bliver opbrugt inden dagen er omme, så får du ikke de eksponeringer, som du ellers har været kvalificeret til. Udover budgettet har kvaliteten af dine annoncer også indflydelse, da konkurrenternes annoncer kan outperforme din annonce, hvis konkurrenternes annoncekvalitet er højere. Det medvirker også til din annoncerangering.

  • Rapporten for eksponeringsandel vedrører den enkelte kampagne, som undersøges
  • Rapporten for eksponeringsandel opdateres én gang i døgnet. Det samme gør sig gældende for søgenetværksannoncer.
  • Oftest ses opdateringen på display- og søgenetværket efter 22 CET. Ved shopping-kampagner er det oftest ved 23 CET.
Tilbage til ordbog