Dynamiske søgeannoncer
Hvad er dynamiske søgeannoncer?
Denne form for søgeannonce betegnes også som DSA, hvor man giver Google et annoncemål, som er den landingsside annoncen skal føre brugeren over på. Hvis man opretter en DSA udfyldes to beskrivelser, hvoraf Google selv genererer overskrifter baseret på destinationens (landingssiden) indhold og brugerens søgeintention.
Formålet med DSA er, at Google kan imødekomme brugerens forespørgsel med en relevant titel baseret på den søgefrase, som brugeren indtaster i søgefeltet. DSA er også et godt værktøj til at få et indblik i søgetermer, som man som annoncør ikke var opmærksom på eller vurderede var relevante. Ud fra disse søgetermer kan man foretage en analyse i søgeordplanlæggeren og vurdere, om man skal oprette en målrettet annoncegruppe til søgetermet/søgeordet. Dermed kan man sikre sig en bedre kvalitetsscore og mere målrettede budskaber.
Tilbage til ordbog