Displaynetværket

Hvad er et displaynetværk?

Displaynetværket adskiller sig markant fra søgenetværket, ved at netværket er en gruppe på mere end to millioner websites, apps og videoer, hvor dine Google Ads annoncer kan vises. Rækkevidden på displaynetværket er over 90% af alle verdens internetbrugere.

På displaynetværket kan du bruge målretning til at vise dine annoncer i bestemte kontekster (emner, placeringer, søgeord interesser eller via målgrupper).

Derudover adskiller displaynetværket sig fra søgenetværket ved at dine annoncer vises på websites, der matcher dine målretningsindstillinger, frem for at brugerne proaktivt søger efter annoncer.

Sådan målretter du annoncer på displaynetværket

Der er (som nævnt øverst) flere måder at målrette annonceringen på displaynetværket. Her er de overordnede metoder:

  • Målretning mod bestemte typer af brugere (folk der har besøgt dit website, folk der med større sandsynlighed er interesseret i dit produkt eller demografiske grupper)
  • Målretning i bestemte kontekster (mod specifikke emner eller søgeord, der udløser dine annoncer sammen med bestemte typer af indhold eller på bestemte websites

Displaynetværket egner sig bedst til image- og brandingkampagner for produkter, der ikke aktivt søges på, eller til at supplere en eksisterende kampagne på søgenetværket.

Tilbage til ordbog