Afviste annoncer

Hvorfor bliver annoncer afvist?

Afviste annoncer er, når Google Ads ikke accepterer en eller flere af dine annoncetekster.

Afviste annoncer vises øverst til højre som en underretning. Såfremt en annoncetekst er blevet afvist, så vil der være en bemærkning lige under annonceteksten og altid med en årsag.

Følgende kan blandt andet være årsager til, at annoncetekster bliver afvist:

  • forkert angivelse af webadresse (hvis annoncen fx leder til en 404-side)
  • annonceret webadresse afspejler ikke landingssidens webadresse
  • upassende indhold på hjemmesiden jf. Googles politikker
  • for mange stavefejl i annonceteksten,brug af caps lock, ord som “klik”, “her” mm. eller for mange symboler som “!” og “?”.
  • upassende sprogforbrug eller ikke korrekte informationer (fx “Danmarks billigste”, hvis det ikke er dokumenteret af tredje mand)
  • brug af andres registrerede varemærker i annoncer
  • annoncering for hasardspil
  • salg eller promovering af falske varer

Såfremt en annoncetekst er blevet afvist, så er det højst sandsynligt Google Ads’ automatiske system, der har afvist den. Hvis du ikke forstår årsagen til den afviste annonce, kan du ringe til Google Ads support eller kontakte ATAK Digital.

Vores anbefaling

Det er sjældent, at vi hører om afviste annoncer, men de sker. Der er også kunder, som får afvist en annonce, men fordi de ikke tjekker deres Ads-konto jævnligt, så mister de trafik og kunder. Tjek din konto minimum én gang i ugen, og hold altid øje med underretningerne. Hold dig til retningslinjerne, så undgår du naturligvis også afviste annoncer.

Tilbage til ordbog