Case: Frokostkonsulenten ApS (frokostordninger.dk)

SEO-strategi øgede konverteringsraten med 50% på et år

Frokostkonsulenten ejer Frokostordninger.dk, som er en online tilbudsplatform til virksomheder, der ønsker en frokostordning. På frokostordninger.dk er der mange forskellige køkkener tilknyttet, hvor man får uforpligtende tilbud fra tre af dem, som matcher virksomhedens ønsker og præferencer.

Fokus på content giver gode resultater

Frokostordninger.dk og Frokostkonuslenten har været kunde hos ATAK Digital igennem flere år, og her har vi blandt andet øget trafikken til siden, antallet af leads og antallet af konverteringer fra Googles organiske søgeresultater. Formålet med SEO-indsatsen på frokostordninger.dk var at blive så synlig som mulig i toppen af side 1 i de organiske søgeresultater på diverse søgeord relaterede til frokostordning. Det er lykkedes ved at lægge vægt på udbygning af søgeordsoptimeret content.

50
Stigning i konverteringsrate
fra 2021 til 2022
4
Trafik fra Google
siden opstart i 2019
30/35
Søgeord på side 1
siden opstart i 2019
”Vi har samarbejdet med ATAK Digital i cirka 5 år nu ift. SEO, Google Ads og SoMe, og resultaterne bliver vildere og vildere. Vi har næsten svært ved at følge med – så en kæmpe anbefaling herfra.”
Rune S. Larsen
Frokostkonsulenten ApS (frokostordninger.dk)

Uddybning af casen og resultater

ATAK Digital startede SEO-arbejdet for frokostordninger.dk i 2019, og siden da er frokostordninger.dk’s landingssider i top-3 blandt de organiske søgeresultater på 20 ud af 35 søgeord.

SEO-indsatsen har ikke kun betydet øget synlighed. Trafikken er i dag firedoblet siden begyndelsen, og antallet af af leads steg med 41% alene fra 2020 til 2021. I samme periode steg den gennemsnitlige sessionsvarighed med 71,6%, mens konverteringsraten fra den organiske trafik steg med hele 50%.

I perioden har vores fokusområder været optimering og udbygning af indhold på websitet, optimering til alle relevante søgeord samt løbende tilpasning og implementering af nyfundne søgeord.

Sådan griber vi SEO-opgaver an

STEP 01
Analyse af historisk data

Før vi gik i gang, var der få fine placeringer og dermed forholdsvis få eksponeringer på Google.

STEP 02
Ny strategi

For at opnå gode placeringer på Google, satte vi fokus på indhold og har siden 2019 udbygget siden med store mængder indhold, som er optimeret efter relevante søgeord.

STEP 03
Løbende optimeringer

Efter implementeringen af den nye SEO-strategi har vi løbende justeret og optimeret indsatsen, så de gode resultater forbliver.

Besøg frokostordninger.dk

Besøg sitet frokostordninger.dk her.