Case: AK Nygart

126% stigning i konverteringer med Google Ads

AK Nygart er en privatklinik med lokationer i København, Lyngby og Aarhus, hvor der tilbydes behandlinger inden for plastikkirurgi, brystkirurgi, kosmetiske behandlinger og injektionsbehandlinger. Hos ATAK Digital har vi haft fornøjelsen af at samarbejde med kunden gennem flere år, hvor vi har vækstet trafikken til hjemmesiden samt antallet af bookinger gennem Google Ads.

Optimering af søgeord og -termer

Kunden annoncerer på flere behandlinger, hvor fokusset blev rettet mod behandling af karsprængninger i perioden op til sommeren, hvor der er en større efterspørgsel. Ønsket var at øge trafikken til siden for behandlingen og dermed at øge bookinger. Gennem en dybdegående analyse af søgeord og historikken på kampagnerne blev søgeord og søgetermer udvalgt for at optimere annoncernes kvalitetsresultater, så det kunne øge annonce-placeringerne, reducere klikpriserne og øge antallet af bookinger.

Kundens branche er udfordret af Googles politikker, som kan begrænse annoncerne. Her greb vi ind først og formåede at reducere dette negative impact ved at optimere annoncernes content og gennem vores budstrategier. Gennem flere målretningsområder, optimering af kampagnestrukturen og udvælgelse af flere longtail søgetermer, løftede vi kundens performance.

126
stigning i konverteringer
På 6 mdr.
238
stigning i antal klik
På 6 mdr.
76
af alle søgninger ligger AK Nygart nr. 1
På 6 mdr.
”Vi har været kunder hos ATAK i over 10 år og er yderst tilfredse med samarbejdet. ATAK har stået for hjemmeside og performance marketing, herunder SEO, Google Ads og meget mere. De får de varmeste anbefalinger herfra.”
Maria Teglkamp
AK Nygart

Uddybning af casen og resultater

Kampagnen for karsprængninger havde en god historik, inden vi gik intensivt til værks med optimeringen af annoncerne. Denne historik af data blev medtaget i udarbejdelsen af den nye strategi med det formål, at flere af de besøgende skulle ende med at booke en behandling. Kampagnestrukturen kunne brydes i flere annoncegrupper, og muligheden for at øge antallet af annoncegrupper var der.

Måden, vi greb opgaven an på, var først og fremmest at minimere den begrænsning, som kundens branche er påvirket af. Udfordring ved denne case er de politikker, som kan begrænse annoncerne, men denne impact formåede vi at reducere ved at optimere annoncernes content og gennem vores budstrategier. Gennem flere målretningsområder, optimering af kampagnestrukturen og udvælgelse af flere longtail søgetermer, formåede vi at skabe resultater for kunden.

Optimeringen og udvidelse med nye annoncegrupper, som kunne imødekomme brugernes søgeintentioner resulterede i, at vi på 6 måneder øgede antallet af klik med 238% trods begrænsningen, og antallet af konverteringer steg med 126%. Ligeledes medførte indsatsen at annoncernes placeringer lå allerøverst på Google steg til 76%

Sådan greb vi opgaven an

STEP 01
Analyse af historisk data

Da AK Nygart tidligere havde kørt Google Ads for behandlingen, brugte vi denne historik af data i vores udarbejdelse af den nye strategi for at øge antallet bookinger.

STEP 02
Udvidelse og ny struktur

Den nye kampagnestruktur, som blev opdelt i flere, relevante annoncegrupper, der passede med kundernes søgeintentioner, blev sat op.

STEP 03
Løbende optimeringer

Gennem flere målretningsområder, optimering af kampagnestrukturen og udvælgelse af flere longtail søgetermer fortsatte de gode resultater.