Case: AK Nygart

26% stigning i konverteringsraten på bookinger fra organiske søgeresultater

AK Nygart er en privat plastikkirurgisk klinik, som tilbyder skønhedsoperationer og skønhedsbehandlinger inden for brystkirurgi, diverse plastikkirurgiske behandlinger, kosmetiske behandlinger og injektionsbehandlinger. ATAK Digital har gennem 10 år stået for AK Nygarts SEO, og indsatsen har bidraget særdeles positivt til klinikkens placering på Google, antal besøgende på hjemmesiden og den endelige konverteringsrate.

Større synlighed på de væsentligste søgeord

Målet med SEO-indsatsen hos AK Nygart var i allerførste omgang at få kunden til at blive synlig på de store primære søgeord inden for skønhedsoperationer og plastikkirurgi. De seneste år har vi haft fokus på bred synlighed på diverse relevante søgeord inden for alle deres behandlingsområder. Mange af de relevante søgeord har et højt antal månedlige søgninger – 26 af søgeordene har 500 søgninger eller mere hver måned.

Senest har fokus været at øge AK Nygarts synlighed på deres to største områder, nemlig brystforstørrelser og filler-behandling. Dette gjorde vi ved at identificere nye, relevante søgeord, hvor søgevolumen var høj nok til at kunne påvirke trafikken, som herefter blev optimeret med mål om at lande på side 1.

33/39
fokussøgeord i top-2
i de organiske søgeresultater
10
flere søgeord i top-2
i det seneste år
26
stigning i konverteringsraten
på bookinger fra organiske søgninger i 2022
”Vi har været kunder hos ATAK i over 10 år og er yderst tilfredse med samarbejdet. ATAK har stået for hjemmeside og performance marketing, herunder SEO, Google Ads og meget mere. De får de varmeste anbefalinger herfra.”
Maria Teglkamp
AK Nygart

Uddybning af casen og resultater

ATAK Digital’s SEO-indsats har resulteret i øget eksponering, topplaceringer i de organiske søgeresultater og flere bookinger på nygart.dk. I dag ligger nygart.dk #1 i de organiske søgeresultater på 26 ud af 39 fokus-søgeord. På resten af fokus-søgeordene (undtagen fire) ligger nygart.dk i top-3.

Sådan griber vi SEO-opgaver an

STEP 01
Strategi

Vi lægger den optimale strategi og udvælger relevante søgeord ud fra bl.a. kundens ønsker, inspiration fra branchen samt konkurrencesituationen.

STEP 02
Onsite

Onsite-delen fokuserer på at optimere diverse tekniske parametre og indholdet på websitet til udvalgte søgeord. Efterfølgende er der fokus på udvidelse af søgeordsoptimeret indhold.

STEP 03
Links

Med fokus på at få de efterspurgte placeringer i toppen af side 1 finder vi relevante og stærke link-muligheder via en kvalitetsorienteret link-strategi.