26% stigning i konverteringsraten på bookinger fra organiske søgeresultater
AK Nygart er en privat plastikkirurgisk klinik, som tilbyder skønhedsoperationer og skønhedsbehandlinger inden for brystkirurgi, diverse plastikkirurgiske behandlinger, kosmetiske behandlinger og injektionsbehandlinger. ATAK Digital har gennem 10 år stået for AK Nygarts SEO, og indsatsen har bidraget særdeles positivt til klinikkens placering på Google, antal besøgende på hjemmesiden og den endelige konverteringsrate.
Større synlighed på de væsentligste søgeord
Målet med SEO-indsatsen hos AK Nygart var i allerførste omgang at få kunden til at blive synlig på de store primære søgeord inden for skønhedsoperationer og plastikkirurgi. De seneste år har vi haft fokus på bred synlighed på diverse relevante søgeord inden for alle deres behandlingsområder. Mange af de relevante søgeord har et højt antal månedlige søgninger – 26 af søgeordene har 500 søgninger eller mere hver måned.
Senest har fokus været at øge AK Nygarts synlighed på deres to største områder, nemlig brystforstørrelser og filler-behandling. Dette gjorde vi ved at identificere nye, relevante søgeord, hvor søgevolumen var høj nok til at kunne påvirke trafikken, som herefter blev optimeret med mål om at lande på side 1.
Uddybning af casen og resultater
ATAK Digital’s SEO-indsats har resulteret i øget eksponering, topplaceringer i de organiske søgeresultater og flere bookinger på nygart.dk. I dag ligger nygart.dk #1 i de organiske søgeresultater på 26 ud af 39 fokus-søgeord. På resten af fokus-søgeordene (undtagen fire) ligger nygart.dk i top-3.
Sådan griber vi SEO-opgaver an
STEP 01
Strategi
Vi lægger den optimale strategi og udvælger relevante søgeord ud fra bl.a. kundens ønsker, inspiration fra branchen samt konkurrencesituationen.
STEP 02
Onsite
Onsite-delen fokuserer på at optimere diverse tekniske parametre og indholdet på websitet til udvalgte søgeord. Efterfølgende er der fokus på udvidelse af søgeordsoptimeret indhold.
STEP 03
Links
Med fokus på at få de efterspurgte placeringer i toppen af side 1 finder vi relevante og stærke link-muligheder via en kvalitetsorienteret link-strategi.