7 grunde til at bruge et marketing- og kommunikationsbureau

Bliv klogere på, om det er noget for dig og din virksomhed
15/05/2022 · Kommunikation
15/05/2022 · Kommunikation

Mange virksomheder outsourcer hele eller dele af deres markedsføring og kommunikation til kommunikation- og marketingbureauer. Men hvorfor er det egentlig en god ide at overveje et professionelt marketing- og kommunikationsbureau?

Der er sket meget inden for markedsføring de seneste år. Nye platforme er kommet til. Flere bliver ved med at poppe op. Og trends skifter, som de fleste skifter underbukser (overdrivelse fremmer forståelse 🙂 ). Disciplinerne inden for kommunikation og markedsføring bliver også bredere og bredere og dækker i dag alt fra contentproduktion og tekstforfatning til annoncering, SEO-optimering og webudvikling. Det stiller alt sammen store krav til marketingmedarbejdere rundt omkring i virksomhederne. 

Hos kommunikations-og marketingbureauer sidder specialister inden for alle marketingdiscipliner, og det har en lang række fordele. Derfor benytter mange virksomheder sig også af muligheden for at outsource markedsføring. 

Her har vi samlet 7 gode grunde til, at virksomheder bør hyre et marketing- og kommunikationsbureau.

1. Et hus fuld af eksperter

Hvis du vælger et marketing- og kommunikationsbureau, vil du have et helt hus fuld af eksperter til at løse dine opgaver. Marketing og kommunikation er, som bekendt, discipliner, der spænder bredt, og det er sjældent, at én marketing- og kommunikationsmedarbejder alene kan løse komplekse problemstillinger, der kræver stor indsigt i hele paletten af discipliner. I et marketing- og kommunikationsbureau er der specialister inden for både SEO, ads, content, SoMe, kommunikationsrådgivning, krisehåndtering etc. Så uanset problemet eller kompleksiteten af dine opgaver har et bureau den rette og nyeste viden på området.  

2. Ingen lappeløsninger

Da du i et bureau får dygtige og specialiserede eksperter med viden og evner inden for samtlige discipliner, får du altid den mest optimale løsning på dine udfordringer. Med andre ord, det er slut med lappeløsninger. 

3. Du får en professionel sparringspartner

I et bureau får du ikke kun eksperter, der kan løse dine opgaver. Du får sparringspartnere, der – baseret på deres ekspertviden – giver professionel vejledning og sparring på et strategisk niveau.

4. Du sparer tid

Endnu en årsag til at vælge et bureau er muligheden for at spare tid. Ved at lade eksperter løse opgaverne, frigiver det tid og rum til, at I kan stå for andre opgaver i virksomheden. Dertil kommer, at man på bureau er specialiseret og har den nyeste viden. Derfor bliver tiden brugt på marketing og kommunikation optimeret.

5. Investér penge nu, så kan du spare penge på sigt

Ikke kun sparer du tid. Tid er som bekendt også penge, og derfor kan du også spare penge ved at vælge et bureau. Mange tænker, at et bureau er den dyre løsning. Men på den lange bane kan det vise sig at være en fordelagtig investering. Det koster mange arbejdstimer og dermed lønkroner at sætte sig ind i nye systemer og den nyeste viden. Det slipper du for at betale for hos et bureau. Der er eksperter, som har den nyeste viden og er helt klar til at bruge den viden på at hjælpe dig og din virksomhed. Dertil kommer, at du også sparer andre omkostninger, der er forbundet med en medarbejder, fx. pensionsordning og sundhedsforsikring.  

6. Du slipper for rekruttering, ansættelse og oplæring

Ved at vælge et bureau behøver du heller ikke bruge kræfter på at rekruttere og ansætte de rigtige medarbejdere. De er allerede hos bureauet, og de har ekspertisen inden for netop det område, du har behov for. Derfor skal du heller ikke tænke i den omkostningstunge oplæring. 

7. Du betaler kun for det, du har brug for

Valg af bureau kan også optimere dit marketing- og kommunikationsbudget. Du betaler nemlig kun for de opgaver, du har behov for at få løst. Hos et bureau er det nemlig opgavebestemt. Derfor er det også fleksibelt, og det er muligt at tilpasse udgifterne, omfang og tidsforbrug.

Hos Atak Digital løser vi opgaver inden for organic social, paid social, organic search, paid search, branding, web og content. Brug for hjælp? Lige nu tilbyder vi en gratis 360° analyse af dine marketingaktiviteter – udfyld formularen på denne side for at komme i gang.